Механизмы продвижения высокотехнологичной продукции на мировой рынок в условиях цифровой экономики

Authors

  • Лилия Николаевна Устинова Российская государственная академия интеллектуальной собственности

Keywords:

digital technologies, innovation management, technological brokerage, high-tech products, intellectual activity, technology promotion, mechanisms of promotion

Abstract

Intellectual property has long been recognized as a key and virtually inexhaustible resource of the economy. But today it is also becoming a tool for the development of digital technologies, forming an independent, global digital market. The intellectual property market in 2019 will acquire new features — scale, transparency, high efficiency and a qualitatively new level of trust. And technological and creative discoveries will be born on the basis of a reliable modern digital infrastructure.

Author Biography

Лилия Николаевна Устинова, Российская государственная академия интеллектуальной собственности

Доктор экономических наук, профессор кафедры «Управление инновациями и коммерческое использование интеллектуальной собственности» Российской государственной академии интеллектуальной собственности.

References

Смирнова В.Р. Повышение эффективности деятельности промышленного предприятия в условиях цифровых технологий / В.Р. Смирнова, Л.Н. Устинова // Тенденции развития экономики и промышленности в условиях цифровизации: моногр. / под ред. Бабкина. — СПб.: СПбГПУ, 2017. — С. 503–526.

Устинова Л.Н. Особенности развития промышленности в условиях цифровизации / Л.Н. Устинова // Формирование цифровой экономики и промышленности. Новые вызовы: моногр. / под ред. Бабкина. — СПб.: Изд-во Политехн ун-та, 2018. — С. 176–197.

Минэкономразвития России: Обзор «Российские технологические платформы» — от 11.01.2018 г. (pdf)

Hargadon A., Retooling R&D: technology brokering and the pursuit of innovation // Ivey Business Journal.

Published

2020-09-22

How to Cite

Устинова Л.Н. Механизмы продвижения высокотехнологичной продукции на мировой рынок в условиях цифровой экономики / Л.Н. Устинова // Русский. – 2020. – № 3 [15]. – P. 29–33.

Issue

Section

Designing and forecasting in the socio-economic sphere