Механизмы продвижения высокотехнологичной продукции на мировой рынок в условиях цифровой экономики
Keywords:
digital technologies, innovation management, technological brokerage, high-tech products, intellectual activity, technology promotion, mechanisms of promotionAbstract
Intellectual property has long been recognized as a key and virtually inexhaustible resource of the economy. But today it is also becoming a tool for the development of digital technologies, forming an independent, global digital market. The intellectual property market in 2019 will acquire new features — scale, transparency, high efficiency and a qualitatively new level of trust. And technological and creative discoveries will be born on the basis of a reliable modern digital infrastructure.
References
Смирнова В.Р. Повышение эффективности деятельности промышленного предприятия в условиях цифровых технологий / В.Р. Смирнова, Л.Н. Устинова // Тенденции развития экономики и промышленности в условиях цифровизации: моногр. / под ред. Бабкина. — СПб.: СПбГПУ, 2017. — С. 503–526.
Устинова Л.Н. Особенности развития промышленности в условиях цифровизации / Л.Н. Устинова // Формирование цифровой экономики и промышленности. Новые вызовы: моногр. / под ред. Бабкина. — СПб.: Изд-во Политехн ун-та, 2018. — С. 176–197.
Минэкономразвития России: Обзор «Российские технологические платформы» — от 11.01.2018 г. (pdf)
Hargadon A., Retooling R&D: technology brokering and the pursuit of innovation // Ivey Business Journal.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.