Методика разработки интеллектуальной автоматизированной си-стемы оценки уровня сформированности компетенции
Keywords:
cognitive approach, competences, methodologyc, education, intelligent automated system, expertsAbstract
Currently, fuzzy cognitive approach is becoming one of the main promising developments in the study of the behavior of problem-oriented systems in education. Cognitive modeling allows the construction of models that account for such features of the educational process as the condition of incomplete information, the presence of qualitative infor-mation, the human factor, the sustainability of development in the context befrugal, allowing to determine rational management decisions at the Uni-versity.
References
Астанин С.В. Нечеткая автоматная модель стратегического управления. Изв. ТРТУ. Интеллектуальные САПР. – Таганрог: Изд. ТРТУ, 1997.,
Баринова С.Н. Автоматизированные учебные курсы и их влияние на качество процесса обучения / Материалы конференции "Информационные технологии в образовании", 1999. – http://ito.bitpro.ru/,
Брусиловский П.Л., Адаптивные обучающие системы в World Wide Web: обзор имеющихся в распоряжении технологий. — http://ifets.ieee.org/russian/depository/wwwits.html
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.