Опыт применения программированного типа обучения на практических занятиях со студентами
Keywords:
programmed type of training, programmed methodical manual, self-control, training controllabilityAbstract
The article views the experience of teaching students the hydrodynamic cycle disciplines using a programmed type of training. The detailed outline of the seminar conducted according to this method of obtaining knowledge is submitted and the experiment results evaluating its effectiveness in the study of the discipline “Hydraulics and oil and gas hydromechanics” are demonstrated.
References
Диева Н.Н., Кравченко М.Н., Мурадов А.В. Компьютерное моделирование проекта по гидродинамическим дисциплинам. // Теория и практика проектного образования. – 2017. - №2 (2). – с. 6-8.
Диева Н.Н.,Кравченко М.Н., Мурадов А.В. Использование численного моделирования при интерпретации результатов решения задач подземной гидромеханики // Цифровые технологии: наука, образование, инновации / Под ред. Олейник А.В., Зеленский А.А. – М. Издательство «Янус-К», 2018. – Т.1. – с. 81-83.
Евгеньев А.Е. Истечение жидкости через отверстия и насадки. Гидравлический дар в трубопроводе. Программированное руководство по решению задач гидравлики. Выпуск 7. – М: МИНХ и ГП им. И.М.Губкина, 1975 – c. 1-4.
Евгеньев А.Е. Основные физические свойства жидкости. Программированное руководство по гидравлике для студентов. Выпуск 11. – М: МИНХ и ГП им. И.М.Губкина, 1981 г. – c. 3-4.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.