Обучение основам искусственного интеллекта в старшей школе с помощью разработки самообучающихся программ
Keywords:
artificial intelligence, high school education, self-learning programs, computer science course, intelligent databases, ways of teachingAbstract
The article is devoted to teaching the basics of artificial intelligence in high school. The proposed school course is based on the creation of demonstration self-learning programs, on the example of which students form an idea about smart systems.
References
Салахова А.А. Искусственный интеллект в школе в России и США / А.А. Салахова // Актуальные проблемы методики обучения информатике и математике в современной школе. — М.: МПГУ, 2019.
Разумаева М.А. Использование искусственного интеллекта в образовании / М.А. Разумаева // Инновации и традиции в современном образовании, психологии и педагогике. — Челябинск: ОМЕГА САЙН, 2018. — С. 239–243.
Проскурин И.Е. Обзор методов искусственного интеллекта, с особой ссылкой на сферу образования/ И.Е. Проскурин // Инновационные технологии в машиностроении, образовании и экономике. — 2019. — №1. — С. 46–57.
Пичужкина Д.Ю. Искусственный интеллект: возможности в системе образования / Д.Ю. Пичужкина, Е.С.Смекалова, И.И. Сулима // Наука и образование: новое время. — 2019. — №1. — С. 619–623.
ACCEL акселератор — онлайн школ // Искусственный интеллект в образовании: семь вариантов применения [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://the-accel.ru/iskusstvennyiy-intellekt-v-obrazovanii-sem-variantov-primeneniya (дата обращения: 28.10.2019).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.