Ключевые детерминанты креативности и методы ее развития в условиях дистанционного обучения
Keywords:
creativity, creative environment, distance learning, competencies, distance education, online toolsAbstract
In the context of rapidly developing digital technologies, the education system has found itself in a zone of active transformation. The transfer of most educational institutions of the world to distance learning during the pandemic forced not only to change the structure of the educational process and make it more flexible, but also to apply the latest tools for transferring information, obtaining new and assessing the knowledge gained. The problem of the development of the most important competencies of students, such as: innovativeness, team building, leadership, came to the fore. Particular attention in the article is paid to the development of creativity.
References
Акимова М.К. Психологическая диагностика: учеб. для вузов / М.К. Акимова, К.М. Гуревич. — СПб.: Питер, 2003.
Базарова Г. Теория и практика создания тренинга. Конструктор для тренера / Г. Базарова. — М.: Олимп-Бизнес, 2020. — 310 с.
Боно де Э. Гениально! Инструменты решения креативных задач. / Э. де Боно; пер. с англ. — 4-е изд. — М.: Альпина Паблишер, 2018. — 381 с.
Вудраф Ч. Центры оценки и развития. Определение и оценка компетенций / Ч. Вудраф. — М., 2005.
Голованова И.И. Саморазвитие и планирование карьеры: учеб. пособие / И.И. Голованова. — Казань: Казан. ун-т, 2013. — 196 с.
Конран Т. О цвете / Т. Конран; пер. с англ. Д. Халиковой. — М.: КоЛибри: Азбука-Аттикус, 2018. — 224 с.
Лерер Д. Вообрази. Как работает креативность/ Д.Лерер; пер. с англ. Е. Щербаковой. — М.: АСТ: CORPUS, 2013. — 304 с.
Меерович М. Технология творческого мышления / М.Меерович, Л. Шрагина. — 3-е изд., испр. и доп. — М.: Альпина Паблишер, 2017. — 506 с.
Негус К. Креативность. Коммуникация и культурные ценности / К. Негус, М. Пикеринг; перс. с англ. — Х.: Изд-во Гуманитарный Центр, 2011. — 300 с.
Туник Е.Е. Тест Торренса: Лучшие тесты на креативность. Диагностика творческого мышления / Е.Е.Туник. — СПб.: Питер, 2013. — С. 152–312.
Эшонкулов Х.И. О преимуществах дистанционного образования / Х.И. Эшонкулов.
Яньшин П.В. Эмоциональный цвет / П.В. Яньшин. — Самара, 1996. — 74 с.
Arbeitskreis Assessment Center t.V. (2004). Standarts der Assessment Center Technik Hamburg, Deutschland.
Osborn A. How to think up. McGraw hill book company, Inc., New York, London, 1942.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.