Features of project education in a law school

Authors

  • Sabina Shamil'evna Babaeva Moscow State Law University named after O.E. Kutafina (Moscow State Law Academy)

Keywords:

education, models of professional education, project, project activity, practice-oriented activity, project documentation

Abstract

The actual problem of modern education is the development of an effective form of professional education, which implies a focus on the practical orientation of students. Project-based learning is different from traditional learning, it allows you to expand your knowledge in different areas and develop critical thinking. The most significant features of project-based learning are its dialogic, problematic, integrative, and contextual nature. To date, the project method is one of the most popular in the world, as it allows you to combine theoretical knowledge and their practical application. Therefore, it can be concluded that project activities in the context of improving higher education should act as a means of adaptation to future professional activities and a more balanced choice of legal profile.

Author Biography

Sabina Shamil'evna Babaeva, Moscow State Law University named after O.E. Kutafina (Moscow State Law Academy)

Master's student of the 2nd year of the Master's program "IT-LAW Master" of the Moscow State Law University named after O.E. Kutafina (Moscow State Law Academy)

References

Середенко П.В. Развитие исследовательских умений и навыков младших школьников в условиях перехода к образовательным стандартам нового поколения: моногр. / П.В. Середенко. — Южно-Сахалинск: СахГУ, 2014. — 208 с.

Гончаров В.С. Психология проектирования когнитивного развития: моногр. / В.С. Гончаров. — Курган: Изд-во Курганс. гос. ун-та, 2005. — 235 с.

Историко-педагогический журнал: Научное издание ФГБОУ ВПО «Нижнетагильская государственная социально-педагогическая академия». — 2014. — №3. — 220 с.

Блонский П.П. Избранные педагогические произведения / П.П. Блонский. — М.: Изд-во Акад. пед. наук РСФСР, 1961. — 696 с.

Петрова Н.П. Реализация метода проектов в подготовке педагога (на примере гуманитарных дисциплин): моногр. / Н.П. Петрова, С.Р. Халилов. — Ставрополь: СКФУ, 2015. — 196 с.

Ситаров В.А. Теория обучения. Теория и практика: учеб. для бакалавров / В.А. Ситаров. — М.: Юрайт, 2019. — 447 с.

Теория и практика педагогического проектирования индивидуальных образовательных программ: учеб. пособие / Т.И. Боровкова. — Владивосток: ДФУ, 2015. — 160 с.

Дюков В.М. Современные наукоемкие технологии / В.М. Дюков, Г.С. Пьянкова. — 2010. — № 9 — С. 80–83.

Теория и практика педагогического проектирования индивидуальных образовательных программ: учеб. пособие / Т.И. Боровкова. — Владивосток: ДФУ, 2015. — 160 с.

Богуславская С.М. Диалог в трудах М.М. Бахтина / С.М. Богуславский // Вестник ОГУ. 2011. — №7(126), июль. — 23 с.

Проективная дидактика [Электрон. ресурс]: моногр. / Э.Ф. Зеер, С.Н. Уткина. — Екатеринбург: Изд-во Рос. гос. проф.-пед. ун-та, 2017. — 131 с. — Режим доступа: http://elar.rsvpu.ru/978-5-8050-0630-3.

Сушкова О.В. Использование интерактивного метода проведения игр на практических занятиях: постановка проблемы / О.В. Сушкова // Московский юридический форум онлайн — 2020: сб. тез. докл. — В 4 ч. Ч. 2. — М.: РГ-Пресс, 2020. — С. 53–57.

Published

2021-03-12

How to Cite

Babaeva С.Ш. Features of project education in a law school / Babaeva С.Ш. // Русский. – 2021. – № 1 [17]. – P. 80–82.

Issue

Section

Young scientists - the search for self-determination