Features of project education in a law school
Keywords:
education, models of professional education, project, project activity, practice-oriented activity, project documentationAbstract
The actual problem of modern education is the development of an effective form of professional education, which implies a focus on the practical orientation of students. Project-based learning is different from traditional learning, it allows you to expand your knowledge in different areas and develop critical thinking. The most significant features of project-based learning are its dialogic, problematic, integrative, and contextual nature. To date, the project method is one of the most popular in the world, as it allows you to combine theoretical knowledge and their practical application. Therefore, it can be concluded that project activities in the context of improving higher education should act as a means of adaptation to future professional activities and a more balanced choice of legal profile.
References
Середенко П.В. Развитие исследовательских умений и навыков младших школьников в условиях перехода к образовательным стандартам нового поколения: моногр. / П.В. Середенко. — Южно-Сахалинск: СахГУ, 2014. — 208 с.
Гончаров В.С. Психология проектирования когнитивного развития: моногр. / В.С. Гончаров. — Курган: Изд-во Курганс. гос. ун-та, 2005. — 235 с.
Историко-педагогический журнал: Научное издание ФГБОУ ВПО «Нижнетагильская государственная социально-педагогическая академия». — 2014. — №3. — 220 с.
Блонский П.П. Избранные педагогические произведения / П.П. Блонский. — М.: Изд-во Акад. пед. наук РСФСР, 1961. — 696 с.
Петрова Н.П. Реализация метода проектов в подготовке педагога (на примере гуманитарных дисциплин): моногр. / Н.П. Петрова, С.Р. Халилов. — Ставрополь: СКФУ, 2015. — 196 с.
Ситаров В.А. Теория обучения. Теория и практика: учеб. для бакалавров / В.А. Ситаров. — М.: Юрайт, 2019. — 447 с.
Теория и практика педагогического проектирования индивидуальных образовательных программ: учеб. пособие / Т.И. Боровкова. — Владивосток: ДФУ, 2015. — 160 с.
Дюков В.М. Современные наукоемкие технологии / В.М. Дюков, Г.С. Пьянкова. — 2010. — № 9 — С. 80–83.
Теория и практика педагогического проектирования индивидуальных образовательных программ: учеб. пособие / Т.И. Боровкова. — Владивосток: ДФУ, 2015. — 160 с.
Богуславская С.М. Диалог в трудах М.М. Бахтина / С.М. Богуславский // Вестник ОГУ. 2011. — №7(126), июль. — 23 с.
Проективная дидактика [Электрон. ресурс]: моногр. / Э.Ф. Зеер, С.Н. Уткина. — Екатеринбург: Изд-во Рос. гос. проф.-пед. ун-та, 2017. — 131 с. — Режим доступа: http://elar.rsvpu.ru/978-5-8050-0630-3.
Сушкова О.В. Использование интерактивного метода проведения игр на практических занятиях: постановка проблемы / О.В. Сушкова // Московский юридический форум онлайн — 2020: сб. тез. докл. — В 4 ч. Ч. 2. — М.: РГ-Пресс, 2020. — С. 53–57.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.