Some aspects of technical and psychological problems in the transition to distance learning for adolescents and teachers
Keywords:
distance learning, education, management, quality of educationAbstract
Distance learning has been developing in the world for a long time. There are successful projects and not so much. Quite a lot of research has been conducted to identify the positive and negative aspects of this form of education. In this article, the authors summarize the results of a year-long study of distance learning, which began in the spring of 2020. They make assumptions about what needs to be improved so that distance learning is more comfortable than in 2020–2021.
References
Федеральный закон от 29.12.2012 N 273-ФЗ (ред. от 30.04.2021) «Об образовании в Российской Федерации» (с изм. и доп., вступ. в силу с 01.06.2021) / Ст. 16. Реализация образовательных программ с применением электронного обучения и дистанционных образовательных технологий [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/9ab9b85e5291f25d6986b5301ab79c23f0055ca4/ (дата обращения: 20.02.2021).
Гуреева А.Ю. Интернет-зависимость: современное состояние проблемы [Электрон. ресурс] / А.Ю. Гуреева, С.В. Сизов. Режим доступа: https://medconfer.com/node/5248 (дата обращения: 20.02.2021).
Бычкова Е.С. Форсированный переход на дистанционное обучение: проблемы и пути решения / Е.С. Бычкова, И.В. Воронин // Инновационные аспекты развития науки и техники: сб. ст. III Междунар. науч.-практ. конф. — Саратов: Цифровая наука, 2020. — С. 172–185.
Левина Т.В. Межличностные отношения у людей с разным уровнем интернет-зависимости [Электрон. ресурс] / Т.В. Левина // Социальная и экономическая психология. — 2019. — Т. 4. № 3(15). — Режим доступа: http://soc-econom-psychology.ru/engine/documents/document721.pdf. (дата обращения: 20.02.2021).
Бортников М.Е. Автоматизация оценки показателей работы профессорско-преподавательского состава / М.Е. Бортников, М.С. Логачёв // Стандарты и мониторинг в образовании. — 2020. — Т.8, №5. — С. 26–33. — DOI: 10.12737/1998-1740-2020-26-33.
Логачёв М.С. Мониторинг качества образовательных программ как средство повышения уровня подготовки выпускников колледжа / М.С. Логачёв // Профессиональное образование и общество. — 2015. — №2(14). — С. 102–104.
Логачёв М.С. Проблемы мониторинга качества образования / М.С. Логачёв // Автоматизированные системы управления качеством образовательного процесса: моногр. // М.С. Логачёв, Ю.Н. Самарин, М.С. Тигина. — М.: МГУП имени Ивана Федорова, 2016. — С. 71–101.
Семь задач цифровизации российского образования [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://trends.rbc.ru/trends/education/5d9ccba49a7947d5591e93ee (дата обращения: 20.02.2021).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.