Microsoft Teams as a tool for organizing case studies in distance learning

Authors

  • Yuliya Anatol'evna Yarnykh IPNB RANEPA

Keywords:

distance learning, Microsoft Teams, case studies, statistics, teaching methods

Abstract

This article analyzes the Microsoft Teams software product. The advantages and disadvantages of this software product are highlighted. An example of conducting a lesson in the discipline "Statistics" using Microsoft Teams is given.

Author Biography

Yuliya Anatol'evna Yarnykh, IPNB RANEPA

Candidate of Technical Sciences, Associate Professor of the Department of Social, Humanitarian, Economic and natural sciences IPNB RANEPA.

References

Быкова Н.И. Исследование «кейс-метода»: теорет. аспекты / Н.И. Быкова. — СПб.: Изд-во С.-Петерб. гос. ун-та экономики и финансов, 2002. — 16 с.

Официальный интернет-портал компании Microsoft. [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://www.microsoft.com/ru-ru. (дата обращения 12.02.2021).

Развитие профессионализма преподавателя высшей школы: учеб.- метод. пособие / В.С. Агапов [и др.]; под науч. ред. А.А. Деркача; Рос. акад. гос. службы при Президенте Рос. Федерации. — изд. 2-е, стер. — М.: РАГС, 2009. — 383 с.

Федеральная служба государственной статистики [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://rosstat.gov.ru. (дата обращения 12.02.2021).

Ярных Ю.А. Аналитический доклад, как результат УАЗ «Анализ и прогнозирование социально-экономической напряженности в регионе», реализованный средствами Ситуационного центра / Ю.А. Ярных // Электронный научный журнал. — 2019. — С. 102–110.

Ярных Ю.А. Концепция «Life Long Learning» как глобальная стратегия развития современного общества. Государственное управление и развитие России: национальные цели и институты / Ю.А. Ярных, Н.В. Свертилова — Т. 2. — М.: Научная библиотека, 2019. — 1432 с.

Published

2021-03-12

How to Cite

Yarnykh Ю.А. Microsoft Teams as a tool for organizing case studies in distance learning / Yarnykh Ю.А. // Русский. – 2021. – № 1 [17]. – P. 12–15.

Issue

Section

Natural science design and research activities in an educational institution