«Цифровая реальность»: От новой моды к старому конфликту «Отцов и детей»

Authors

  • Виктория Ивановна Шадрина МДЦ «Артек»

Keywords:

generation Y, generation Z, myths about generations, educational reality

Abstract

This article is the result of an empirical study of the features of teaching modern adolescents, taking into account the development of technologies, the social situation of their development and the correlation of the results obtained with the data of academic science. The proposed conclusions are controversial.

Author Biography

Виктория Ивановна Шадрина, МДЦ «Артек»

Старший методист МДЦ «Артек» Крым, г. Ялта.

References

http://цифроваяграмотность.рф/ (дата обращения: 21.03.2019).

ВШЭ не нашла в современных подростках ничего особенного [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://www.kommersant.ru/doc/3902668?from=main_5 (дата обращения: 21.03.2019).

Индекс цифровой грамотности российских подростков оценили с помощью специального исследования [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: http://ug.ru/news/26252 (дата обращения: 22.03.2019).

На АртекФоруме представили исследование цифровой грамотности детей [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://artek.org/press-centr/news/na-artekforume-predstavili-issledovanie-cifrovoy-gramotnosti-detyay/ (дата обращения: 22.03.2019).

Published

2020-09-22

How to Cite

Шадрина В.И. «Цифровая реальность»: От новой моды к старому конфликту «Отцов и детей» / В.И. Шадрина // Русский. – 2020. – № 3 [15]. – P. 33–35.

Issue

Section

Project activities in the field of culture, sports and tourism