«Цифровая реальность»: От новой моды к старому конфликту «Отцов и детей»
Keywords:
generation Y, generation Z, myths about generations, educational realityAbstract
This article is the result of an empirical study of the features of teaching modern adolescents, taking into account the development of technologies, the social situation of their development and the correlation of the results obtained with the data of academic science. The proposed conclusions are controversial.
References
http://цифроваяграмотность.рф/ (дата обращения: 21.03.2019).
ВШЭ не нашла в современных подростках ничего особенного [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://www.kommersant.ru/doc/3902668?from=main_5 (дата обращения: 21.03.2019).
Индекс цифровой грамотности российских подростков оценили с помощью специального исследования [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: http://ug.ru/news/26252 (дата обращения: 22.03.2019).
На АртекФоруме представили исследование цифровой грамотности детей [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://artek.org/press-centr/news/na-artekforume-predstavili-issledovanie-cifrovoy-gramotnosti-detyay/ (дата обращения: 22.03.2019).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.