Разработка адаптивной обучающей программы по информатике в среде VISUAL PROLOG
Keywords:
artificial intelligence, adaptive learning, programming, Visual Prolog, education, computer scienceAbstract
This article discusses the possibility of developing a program of adaptive learning for students, which will take into account the individual characteristics of students and form an individual learning trajectory for each student. The possibilities of using artificial intelligence systems in education are also considered.
References
Рассел С. Искусственный интеллект. Современный подход / С. Рассел, П. Норвиг. — М.: Вильямс, 2016.
Розенберг И.Н. Обучение по гибкой траектории / И.Н. Розенберг // Современное дополнительное профессиональное педагогическое образование. — 2015. — № 1. — С. 64–72.
Широкова О.А. Особенности обучения программированию на основе общности и различия принципов / О.А. Широкова // Современные проблемы науки и образования. — 2015. — №. 1-1. — С. 1755–1755.
Смолин Д. Введение в искусственный интеллект: конспект лекций / Д. Смолин. — Litres, 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.