Компетенции будущего для специалистов сферы туризма и гостеприимства
Keywords:
competence, specialist, field of tourism, field of hospitality, professional skills, skills of future, competence of futureAbstract
Taking into account the factors caused by the transformation of society and the development of digital technologies, the article examines the key skills required for specialists in the field of tourism and hospitality of the 21st century.
References
Дусенко С.В. Кадры новой индустрии туризма и гостеприимства: состояние, трансформация, тенденции / С.В. Дусенко // Проблемы и перспективы развития туризма в Южном федеральном округе: сб. науч. тр. — Симферополь: ФГАОУ ВО «КФУ им. В.И. Вернадского», 2019. — С. 11–15.
Курдакова М.Е. Компетентностный подход в профессиональной подготовке специалистов сферы туризма: российский и зарубежный опыт: моногр. — СПб.: СПГУТД, 2010. — 250 с.
Официальный сайт Всемирного экономического форума [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-in-the-fourth-industrial-revolution.
Официальный сайт Европейского центра по развитию профессионального образования (CEDEFOP) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://www.cedefop.europa.eu/en.
Официальный сайт Института будущего [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.iftf.org/?id=985.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.