Возможности искусственного интеллекта в электронном обучении и платформах дистанционного образования
Keywords:
электронное обучение, технологии удалённого обучения, университет, искусственный интеллектAbstract
В работе представлен анализ методологии персонализации обучения с применением технологий искусственного интеллекта. Применение данного подхода позволяет создавать индивидуальные обучающие материалы для различных пользователей, основываясь на их персональных нуждах и предпочтениях.
References
Юнг К.Г. Психологические типы / К.Г. Юнг. — М.: Ювента, 1995. — 270 с.
Djamshid Tavangarian, Markus E. Leypold, Kristin Nölting, Marc Röser, Denny Voigt «Is e-Learning the Solution for Individual Learning?» // Electronic Journal of e-Learning Volume 2 Issue 2 2004 (273-280) [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://www.researchgate.net/publication/228760112_Is_e-Learning_the_solution_for_individual_learning.
E-learning: Как сделать электронное обучение понятным, качественным и доступным / Майк Аллен. — М.: Альпина Паблишер, 2016. — 169 с.
John Hebeler, Matthew Fisher, Ryan Blace, Andrew Perez-Lopez «Semantic Web Programming» 2009г 550с.
Jaroslav Melesko, Eugenijus Kurilovas “Semantic Technologies in e-Learning: Learning Analytics and Artificial Neural Networks in Personalised Learning Systems” // WIMS № 34 [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: URL https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3227669.
Peter Dolog, Nicola Henze, Wolfgang Nejdl, Michael Sintek «Personalization in distributed e-learning environments» // WWW Alt. 2004 Proceedings of the 13th international World Wide Web conference on Alternate track papers & posters P. 170-179.
Zahra Karimi Dehkordi, Ahmad Baraani-Dastjerdi, Nasser Ghasem-Aghaee, Stefan Wagner “Links between the personalities, styles and performance in computer programming” // Journal of Systems and Software 2016 [Электрон. ресурс]. — Режим доступа: https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1611/1611.10169.pdf.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.