Анализ системы дистанционного образования в России и за рубежом
Keywords:
повышение квалификации учителей, дистанционное образование, инновационные информационные технологииAbstract
В статье рассматриваются преимущества и недостатки дистанционного образования по сравнению с традиционными методами. Авторами доказано, что дистанционное обучение может стать приоритетным для повышения квалификации специалистов, поскольку с помощью дистанционной формы обучения можно дать возможность обучающимся как ликвидировать пробелы в знаниях, так и углубить свои знания в интересующих их областях без отрыва от основной деятельности.
References
Michael Gaebel, Veronika Kupriyanova, Rita Morais, Elizabeth Colucci. E-learning in European Higher Education Institutions, November 2014. Results of a mapping survey conducted in October-December 2013. © European University Association, 92 p.
The National Center for Education Statistics (NCES) Report, 2012. U.S. DEPARTMENT OF EDUCATION JUNE 2014 NCES 2014-023
European Union, Europe 2020: http://ec.europa.eu/europe2020/index_en.htm
U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics. (2016). Digest of Education Statistics, 2015, Table 311.15.
Сообщество взаимопомощи учителей
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
The author transfers for a period of 5 years to the Central Research Institute of Russian Sign Language non-exclusive rights to use the article in any form and in any way specified in Article 1270 of the Civil Code of the Russian Federation. The transfer of rights occurs at the time of downloading any materials through an automated system on this site.